روز جهانی ناشنوایان - کراپ‌شده

شهردار کرج گفت: بر اساس آمارها حدود پنج درصد از جامعه را افراد ناشنوا و کم شنوا تشکیل می دهند، لذا توجه به مطالبات به حق ایشان در راستای تسهیل شرایط زندگی شان باید در دستور کار همه نهادها به ویژه مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی با گرامیداشت نهم مهر ماه روز جهانی ناشنوایان، اظهار داشت: همه می دانیم که معلولیت، محدودیت نیست و اگر فردی به هر دلیل قادر به بهره گیری کامل از یک یا چند عضو بدن نیست، نباید در جامعه به اقلیتی نادیده تبدیل شود، بلکه باید بستر شکوفایی استعدادها و زندگی ایمن و پُرآرامش این عزیزان نیز مهیا شود.  
 
وی ادامه داد: ناشنوایان برای حضور موثر در جامعه نیازمند تسهیلات و امکاناتی هستند که بخشی از آن متوجه مدیریت شهری می شود و انتظار می رود که حوزه فرهنگی شهرداری کرج نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشد و از طریق تعامل با تشکل های مربوطه، در جهت تحقق مطالبات و تامین انتظارات آنها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.  
 
این مسئول با اشاره به شرایط اقتصادی، اشتغالِ معلولان را مهمترین دغدغه آنها دانست و ادامه داد: شهرداری آمادگی دارد جهت شکوفاسازی استعدادهای این عزیزان، ارائه آموزش ها و مهارت های کارآفرینی و در ادامه ایجاد بستر عرضه محصولات این عزیزان هرگونه همکاری را داشته باشد، به موازاتِ آن از دیگر برنامه های پیشنهادی نیز استقبال می نماییم.  
 
کیانی با اشاره به اختصاص چهار دستگاه ون جهت حمل و نقل افراد کم توان در سطح شهر در دوره ششم مدیریت شهری کرج، گفت: به نظر می رسد نیازمند گام های بلندی هستیم؛ کرج جزو معدود شهرهای کشور است که برای احداث پارک های موضوعی ویژه بهره برداری افراد ناشنوا و معلول اقدام نموده، لکن نیازمند تقویت فعالیت ها به ویژه در بخش فرهنگی و اجتماعی هستیم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =